Infolinia 8:00-16:00, pn.-pt.: 799 399 309E-mail: kontakt@programcaparol.pl

Aktualności

18.09.2019
Wydarzenia branżowe

Podpora dla najdłuższego mostu świata

Rekordowa inwestycja niedawno została oddana do użytku. Najdłuższy most świata, a także najdłuższe na świecie przejście morskie i największy projekt infrastruktury realizowany obecnie na wodzie, powstał w Chinach, choć inauguracja miała miejsce w październiku 2018, po dziewięciu latach budowy. Chemiczne i mechaniczne systemy mocujące firmy fischer zapewniły bezpieczne mocowanie budynkom portu Zhuhai.

Chiny optymalizują mobilność, wymianę i transport towarów między trzema największymi miastami w delcie Rzeki Perłowej za pomocą systemem mostów wantowych oraz jednego tunelu. Przejście morskie wiedzie z Hongkongu do Guangdong w Chinach kontynentalnych i do Makau. W sumie wznosi się nad 35 kilometrami wody. Pozostały odcinek jest rozłożony w długim mierzącym 6,7 km, który znajduje się do 48 m p.p.m., a także części biegnące między sztucznymi wyspami a lądem stałym. Główny most o długości 22,9 km oraz tunel w zachodniej części obiektu mają łączną długość około 29,6 km. Most ma trzy pasy ruchu w każdym kierunku.


W niektórych miejscach delta Rzeki Perłowej ma tylko około 20 metrów głębokości, co pozwoliło na wykorzystanie pylonów. Odcinek obejmujący podmorski tunel oraz trzy części mostu wantowego, pozwala na swobodny przepływ statkom. 
Wzmocniona konstrukcja stalowa została tak zaprojektowana, by przetrwać co najmniej 120 lat, będąc odporną na trzęsienia ziemi o magnitudzie do 8 stopni w skali Richtera, prędkości wiatru do 200 km/h oraz zderzenia ze statkami do 300 000 t. Projekt obejmuje w sumie cztery sztuczne wyspy: port w Hongkongu, port Zhuhai i dwie dodatkowe wyspy przy wschodnim i zachodnim wejściu i wyjściu podmorskiego tunelu.

fischer wsparł głównie prace przy porcie Zhuhai. Podczas montażu korzystano z systemów kotew chemicznych, między innymi: systemu Superbond z ampułką żywiczną RSB oraz zaprawy FIS EM Plus 390 S wraz z elementami systemu. Wykonawca użył również kotew podcinających fischer Zykon FZA. „Chemiczne i stalowe systemy zamocowań fischer, przekonały klienta, ponieważ spełniają restrykcyjne wymagania w zakresie bezpiecznego kotwienia przenoszącego duże obciążenia w betonie”, podkreślił Andreas Giesinger, dyrektor zarządzający fischer Chiny. „Sprawiło to, iż stały się doskonałym wyborem przy projekcie w którym obowiązują wysokie standardy konstrukcyjne i projektowe”. 

Przewagą tych rozwiązań jest również fakt, iż mogą być stosowane w ekstremalnych warunkach takich jak np. otwory wypełnione wodą czy obszarach sejsmicznych. Ponad to zapewniają wysoką odporność na korozję, bezpieczeństwo przeciwpożarowe, a także inne zalety montażowe czy serwisowe.

Autor: fischerpolska Sp. z o. o.
http://www.chemiabudowlana.info/wiadomosci,art,12877,wiadomosci_all,,,solidna_podpora_dla_najdluzszego_mostu_swiata